Wednesday, December 22, 2010

SOLAT CARA NABI MUHAMMAD S.A.W

Assalamualaikum..
 Sahabat-sahabat yang dimuliakan Allah SWT. Saya yakin yang sahabat-sahabat semua tahu akan kepentingan solat dan masing-masing telah melakukannya sejak beberapa tahun lalu. Sejak dari darjah 1 kita dah diajar cara menunaikan solat. Alhamdulillah..


Kita terus ke perbincangan...


Sahabat-sahabat, jom kita tanya diri kita sendiri. Adakah cara kita solat sama dengan cara nabi Muhammad SAW? Nabi Muhammad SAW memberitahu kita dalam sabdanya " Solatlah kamu seperti mana kamu melihat aku solat." Jadi, adakah cara kita solat selama ini sama dengan cara nabi SAW solat? Kita kena semak dan kita kena belajar.


Sahabat-sahabat mesti tau pasal YouTube kan? Ok.. Apa kata kita ambil sedikit masa untuk belajar solat cara nabi SAW melalui YouTube ni. Sahabat-sahabat boleh taip nama Ustaz Johari Wahab. Beliau akan mengajar kita cara solat dan cara nabi berwudhu. Terdapat banyak siri. Kita boleh mempelajarinya sedikit-sedikit.


Insya Allah dengan usaha yang kita buat ini dan amalan solat kita yang sama dengan nabi SAW akan membolehkan nabi SAW mengaku bahawa kita ini umatnya. Apa yang kita takut adalah apabila di padang Mahsyar nanti nabi SAW tidak mengenali dan tidak mengakui yang kita ini adalah umatnya. Nauzubillahi min zalik..


No comments:

Post a Comment