Monday, February 7, 2011

aku guru baharu.. Aku hanya tersenyum..

Salam... Alhamdulillah.. Hari ni aku memulakan tugas di Sekolah Kebangsaan Kanchong Darat, Banting. Dekat je dengan rumah aku. Aku tersenyum.. Mungkin ni lah nikmat yang Allah nak bagi kat aku. Aku kena jaga mak n ayah aku. Aku ni bergelar abang kepada seorang adik. tak ramai kan? So, mungkin tu r sebab kenapa aku ditempatkan dekat dengan rumah ni.. 
Kepada kawan-kawan yang dapat jauh, aku minta maaf k.. haha! Aku hanya tersenyum...

Sampai je kat SK Kanchong Darat, dengan muka malu-malu (maklum r.. budak baru) aku jumpa dengan akak kerani. Lepas tu aku tros mengadap guru besar. Macam-macam amanat dia story kat aku. Aku hanya tersenyum.. he! Aku sah jadi warga pendidik SKKD sekarang. Yeah!

Masuk je bilik guru, kelas & persekitaran sekolah, aku tersenyum.. Diorg memang sangat ramah. Aku hanya tersenyum..

Petangnya pulak ade Mesyuarat Agung Kelab Kebajikan Guru SKKD. Aku pn datang je r meeting tu. Tau ape aku dapat? Hari pertama aku lapor diri, teros dapat jawatan Ahli Jawatankuasa Kelab Kebajikan Guru dan kakitangan SKKD. Aku hanya tersenyum... Tinggi sungguh harapan mereka pada aku. Ni semua cabaran. Aku kene tempuh. Ni bukan cerita dongeng. Aku dah masuk alam pendidikan yang sebenar.. Aku hanya tersenyum..

So, aku sedar yang pengalaman kawan-kawan lain mesti lagi hebat. Dengan pengalaman aku ni, apa lah sangat..kan? Aku doakan korang boleh tempuh cabaran yang korang hadapi. Senyum je.. Insya Allah mudah..

1 comment:

  1. hahahaha...selamat berjaya nip...semoga menjadi cikgu yang baik....

    ReplyDelete